logo primeo

16.04.2020

Co warto wiedzieć, zanim zdecydujesz się na otworzenie sklepu internetowego?

Czy na pewno jesteś gotowy na założenie własnego sklepu internetowego? W końcu potrzeba do tego naprawdę sporo wiedzy i to nie tylko tej związanej ze sprzedawanymi produktami. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka porad na temat tego, co warto wiedzieć, zanim zdecydujesz się na otworzenie sklepu internetowego. Zatem przestań się obawiać, tylko rozpocznij swoją przygodę z e-commerce.

Co warto wiedzieć, zanim zdecydujesz się na otworzenie sklepu internetowego?

10 rzeczy, o które musisz zadbać przed otwarciem sklepu online

Sprzedaż internetowa — bez względu na liczbę produktów — musi być przemyślana i dobrze zorganizowana. Dzięki temu klienci chętniej będą wybierali Twoją stronę. W tym celu możesz skorzystać z wielu udogodnień — płatnych bądź darmowych. Jeżeli zdecydujesz się na rozwiązania dopasowane do Twojego biznesu, to na pewno będziesz zadowolony z efektu pracy nad Twoim sklepem. Dlatego najpierw sprawdź, jakie kwestie musisz wziąć pod uwagę przed otwarciem sklepu.

Oprogramowanie do sklepu

Bez wątpienia jedną z najważniejszych rzeczy jest właśnie oprogramowanie do sklepu. Do wyboru masz oprogramowanie open source, które jest zupełnie darmowe. Możliwości takiego oprogramowania są naprawdę duże, jednak należy pamiętać, że głównie dzieje się to dzięki dużej liczbie modułów i wtyczek. Dlatego przygotuj się na dodatkowe koszty, jeśli będziesz chciał lepiej dopasować swój sklep do swoich potrzeb. W przypadku niektórych pluginów wystarczy, że zapłacisz jednorazową opłatę, ale istnieją również dodatki wymagające opłat abonamentowych przez cały czas, gdy chcesz z nich korzystać.


Jeżeli masz konkretne wymagania i chcesz zyskać przewagę nad konkurencją, to możesz skorzystać z indywidualnie napisanego oprogramowania. Choć wiąże się to ze sporymi kosztami, to jednak pozwoli Ci na maksymalne dopasowanie sklepu do Twoich oczekiwań. W niektórych przypadkach indywidualne oprogramowanie będzie jedynym rozwiązaniem. Często dotyczy to przemysłu, gdzie automatyzacja sprzedaży jest z reguły skomplikowanym procesem. Jeszcze innym rozwiązaniem funkcjonującym na rynku są sklepy w abonamencie. Płacimy wtedy za korzystanie z rozbudowanej platformy sklepowej - abonament roczny lub miesięczny. 

Gotowy szablon czy indywidualnie przygotowany projekt?

sklepy internetowe - projektowanie

Grafika to kolejna ważna kwestia, którą musisz wziąć pod uwagę w trakcie otwierania sklepu internetowego. W końcu ciekawy wygląd Twojej strony skutecznie zachęci klientów do dłuższego przeglądania, a także do dokonania zakupu. Masz do wyboru dwa rozwiązania — gotowy motyw (szablon graficzny) bądź indywidualny projekt. Druga opcja jest droższa i przygotowanie jej zajmuje więcej czasu, ale też pozwala na uzyskanie takiego wyglądu, który w pełni odda charakter sklepu i sprzedawanych produktów. Poza tym przy indywidualnie stworzonym motywie zyskasz pełne prawa autorskie do wyglądu twojego sklepu.


Decydując się na zakup szablonu graficznego obniżysz koszty realizacji. Wybierasz wtedy wygląd sklepu internetowego z dostępnych, gotowych już rozwiązań. Nie kupujesz przysłowiowego kota w worku, ponieważ wyboru szablonu dokonujesz na początku współpracy z agencją. Rozwiązanie szablonowe nie musi oznaczać tego, że twój sklep będzie wyglądał jak tysiące innych. Szablon graficzny może podlegać dostosowaniu do Twojej branży. To wszystko zależy od założeń realizacji przyjętych na etapie wyceny.


Zadbaj również o logo Twojej firmy — w końcu to jeden z najważniejszych symboli sklepu oraz marki, którą chcesz stworzyć. Jeżeli nie masz jeszcze logo, będzie to dodatkowym kosztem podczas realizacji sklepu internetowego. W naszej ofercie możesz wybrać spośród trzech wariantów cenowych za indywidualnie zaprojektowane logo, jak również kupić logo oparte o szablonowy projekt. Logo jest bardzo ważne! W końcu możesz umieścić je nie tylko na stronie www, ale też na etykietach produktów, wizytówkach itp.

Odpowiednia reklama

sklep internetowy o czym warto pamiętać

Stworzenie sklepu internetowego to zaledwie pierwszy krok na drodze ku Twojemu sukcesowi i rozpoznawalności w sieci. Musisz zrozumieć, że Internet może być doskonałą trampoliną, ale najpierw potrzebujesz pomocy, bo w innym wypadku klienci w ogóle nie będą wiedzieli o Twoim istnieniu. Dlatego już na samym początku działania sklepu zainwestuj w reklamę, a szczególnie w pozycjonowanie i Google Ads. Choć wiąże się to z kolejnymi kosztami, to jednak dzięki temu możesz sporo zyskać — ruch na stronie, zapytania ofertowe, a także zwiększenie zysków.


Szczególnie polecamy Ci skorzystanie z kampanii Google Ads, ponieważ w trakcie zakładania konta reklamowego otrzymasz kupon w wysokości 200 zł do wykorzystania na reklamę. Dalsze koszty są ustalane indywidualnie — w zależności od konkurencyjności wybranych fraz kluczowych. Jednak w ramach Google Ads, zapewniamy Ci pełną kontrolę nad miesięcznym budżetem kampanii.

Zgodność z prawem

Bardzo ważną kwestią, o której musisz pamiętać przed otwarciem sklepu, jest dopasowanie go do obowiązującego prawa. Szczególnie dotyczy to regulaminu, gdyż bez niego nie będziesz mógł skorzystać, chociażby z płatności online. Poza tym w regulaminie są zawarte wszystkie niezbędne informacje dotyczące np. kosztów dostawy, sposobów płatności oraz Twoich danych. Nie możesz też zapomnieć o RODO — nieprzestrzeganie zasad z tego zakresu wiąże się ze sporymi karami finansowymi. Istotne są również informacje o plikach cookies i polityce prywatności Twojego sklepu. Takimi kwestiami zajmują się specjaliści, czyli kancelarie prawne, dlatego przygotuj się na jednorazowy wydatek w wysokości min. 199 zł. Jednak jest on niezbędny do prowadzenia sklepu online. Wtedy sklep będzie działał zgodnie z obowiązującymi przepisami.


Twoim obowiązkiem jest również ochrona danych osobowych kupujących w Twoim sklepie, dlatego koniecznie wykup certyfikat SSL. Jego koszt to od 89 zł netto/rok do 299 zł netto/rok. Podajemy tutaj uśrednione i orientacyjne ceny, abyście wiedzieli, w jakich wartościach należy ten koszt rozpatrywać, chociaż warto pamiętać, że na rynku istnieją także droższe certyfikaty.

System magazynowy

Dysponujesz sporym asortymentem i korzystasz z systemu magazynowego? Zatem koniecznie sprawdź, czy można go zintegrować z oprogramowaniem Twojego sklepu internetowego. Dzięki temu zautomatyzujesz swoją pracę, bez konieczności kilkukrotnego wpisywania danych klientów. Poza tym zyskasz stały podgląd na liczbę produktów, znajdujących się w magazynie. W ten sposób możesz zyskać naprawdę wiele cennego czasu.

Integracja z kurierem

metody dostawy ecommerce

Kolejnym ułatwieniem jest połączenie systemu, jaki udostępni Ci firma kurierska lub Poczta Polska z oprogramowaniem sklepu. W tym przypadku, podobnie jak przy systemach magazynowych, zyskasz czas, ponieważ nie będziesz musiał ręcznie wpisywać wielu danych. Poza tym integracja z kurierem nie tylko może Ci ułatwić sam proces wysyłki, ale również wcześniejszy etap, czyli pakowanie. Dlatego przed otwarciem sklepu internetowego zastanów się, jak bardzo chcesz zautomatyzować wysyłkę oferowanych przez Ciebie produktów. Dzięki temu dowiesz się, jakie rozwiązania są dla Ciebie optymalne, a które opcje nie są ważne na początku działalności.

Płatność internetowa

e-shop płatność online

Każdy klient chce jak najszybciej otrzymać zamówiony produkt. Może mu to zapewnić szybki sposób płatności, dlatego koniecznie sprawdź, czy wybrane oprogramowanie umożliwia dodanie takiej opcji. Weź też pod uwagę fakt, iż takie udogodnienie wymaga podpisania przez Ciebie zupełnie nowej umowy, a samo korzystanie z płatności online wiąże się z prowizjami. Jednak obecnie wydaje się to niezbędnym rozwiązaniem, a jego brak może skutecznie zniechęcić klientów. Dlatego po prostu poświęć więcej czasu na wybór najkorzystniejszego systemu płatniczego — zwróć uwagę nie tylko na wysokość prowizji, ale też na dostępne opcje płatności.

Dopasowanie do rodzaju produktów

Pamiętaj, że Twój sklep online musi być dopasowany do asortymentu, który oferujesz. Szczególnie zwróć uwagę, jeżeli chcesz dać klientom szansę na dowolną konfigurację produktów. Wtedy konieczne jest wykorzystanie indywidualnego oprogramowania, co choć może być droższym rozwiązaniem od standardowego, to jednak zapewnia największy komfort w trakcie zakupów. Zauważ, iż taka opcja sprawdzi się nie tylko przy tradycyjnych towarach, ale również w przypadku elektronicznych produktów.

Funkcjonalne dodatki

Poza podstawowymi kwestiami zastanów się także nad tym, jak chcesz ułatwić klientom cały proces zakupowy. W tym przypadku bardzo ważny jest sprawny kontakt i szybka pomoc w razie jakichś pytań. Pamiętaj, że klient nie będzie zbyt długo czekał, dlatego coraz popularniejsze są czaty internetowe — w zależności od ich możliwości i funkcjonalności znajdziesz zarówno darmowe, jak i płatne rozwiązania. Oprócz tego istotna jest również integracja oprogramowania sklepu z systemem promocji i oceny oraz z aukcjami internetowymi. Możesz też skorzystać z innych opcji, jak chociażby z danych statystycznych, dzięki którym zawsze będziesz wiedzieć, ile osób odwiedza Twój sklep, a także jakie zakładki cieszą się największą popularnością.

Połączenie z social mediami

social media primeo

Media społecznościowe stały się integralną częścią e-commerce. Dlatego zadbaj o to, by dobrze funkcjonowało połączenie między Twoim sklepem, a poszczególnymi Social Mediami. Do wyboru masz standardowe linki wraz z ikonami — po ich kliknięciu klient może przenieść się na Facebook, Instagram, LinkedIn itp. Dostępne są również bardziej rozwinięte rozwiązania, które są płatne, ale też jeszcze bardziej zacieśniają połączenie między mediami społecznościowymi, a Twoim sklepem.

Udostępnij

Najlepsze historie

  • Najlepsze narzędzia do promocji firmy w Internecie Zobacz więcej

    Najlepsze narzędzia do promocji firmy w Internecie

    15.09.2023

    Jak dotrzeć do większej liczby odbiorców i wypromować swoją firmę w Internecie? Odpowiedź na to pytanie kryje się pod dwoma słowami — odpowiedni marketing. Zobacz, z jakich narzędzi Twoja firma może skorzystać, aby zwiększyć swoją rozpoznawalność.

    Skutecznych narzędzi do promowania marki osobistej jest bardzo wiele. Na pewno o kliku z nich już słyszałeś lub jesteś w trakcie użytkowania. Z całą pewnością możemy powiedzieć, że reklama w sieci jest ważnym elementem funkcjonowania firmy. Wymagający klienci oraz większa konkurencja sprawiają, że bez względu na to, czy Twoja marka dopiero raczkuje, czy świadczy usługi od dłuższego czasu, powinna promować się w sieci.

  • Jak zoptymalizować stronę internetową pod konkretne wskaźniki Core Web Vitals? Praktyczny poradnik Zobacz więcej

    Jak zoptymalizować stronę internetową pod konkretne wskaźniki Core Web Vitals? Praktyczny poradnik

    12.05.2021

    Google wciąż zmienia swoje algorytmy, ostatnio skupiając się na aspekcie związanym z user experience, czyli doświadczeniami użytkowników stron internetowych. Już w połowie 2021 roku rozpocznie się jedna z największych aktualizacji algorytmu ostatnich lat, wprowadzająca wskaźniki Core Web Vitals, dokładnie oceniające zadowolenie i komfort odbiorców konkretnych witryn. Więcej o tym, czym są Core Web Vitals pisaliśmy TUTAJ. Zmiana ta z pewnością pokazuje nam, w jakim kierunku zmierzają kolejne kroki Google i jak istotne będzie skupienie się na użytkowniku i zapewnieniu mu pełnego komfortu użytkowania serwisów. Jak zoptymalizować stronę internetową pod wskaźniki Core Web Vitals? Co zrobić, aby już teraz przygotować witrynę do zbliżającej się aktualizacji? Podpowiadamy kilka sprawdzonych sposobów.

  • Core Web Vitals, czyli podstawowe wskaźniki internetowe – czym są oraz jak i gdzie je mierzyć? Zobacz więcej

    Core Web Vitals, czyli podstawowe wskaźniki internetowe – czym są oraz jak i gdzie je mierzyć?

    11.05.2021

    Na przestrzeni kolejnych lat sposób korzystania z Internetu znacząco się zmienił. Inaczej eksplorujemy poszczególne witryny, przykładamy większą uwagę do ich zawartości. Coraz większe znaczenie ma dla nas również to, jak na danej stronie internetowej udaje nam się poruszać i znaleźć interesującą nas zawartość. To doświadczenie użytkownika, czyli user experience (UX) ma tutaj ogromne znaczenie dla tego, jak odbieramy i oceniamy daną witrynę. To znaczenie dostrzegł też Google, który od jakiegoś czasu systematycznie wdraża inicjatywę pod nazwą Page Experience, czyli zbioru danych, które oceniają jakość stron pod kątem bezpieczeństwa oraz właśnie oczekiwań i doświadczeń użytkowników.

Dla wygody użytkownika oraz w celach statystycznych, strona wykorzystuje pliki cookie. Pozostając na niej, akceptujesz zasady polityki prywatności & cookies.