logo primeo

16.04.2020

Co warto wiedzieć, zanim zdecydujesz się na otworzenie sklepu internetowego?

Czy na pewno jesteś gotowy na założenie własnego sklepu internetowego? W końcu potrzeba do tego naprawdę sporo wiedzy i to nie tylko tej związanej ze sprzedawanymi produktami. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka porad na temat tego, co warto wiedzieć, zanim zdecydujesz się na otworzenie sklepu internetowego. Zatem przestań się obawiać, tylko rozpocznij swoją przygodę z e-commerce.

Co warto wiedzieć, zanim zdecydujesz się na otworzenie sklepu internetowego?

10 rzeczy, o które musisz zadbać przed otwarciem sklepu online

Sprzedaż internetowa — bez względu na liczbę produktów — musi być przemyślana i dobrze zorganizowana. Dzięki temu klienci chętniej będą wybierali Twoją stronę. W tym celu możesz skorzystać z wielu udogodnień — płatnych bądź darmowych. Jeżeli zdecydujesz się na rozwiązania dopasowane do Twojego biznesu, to na pewno będziesz zadowolony z efektu pracy nad Twoim sklepem. Dlatego najpierw sprawdź, jakie kwestie musisz wziąć pod uwagę przed otwarciem sklepu.

Oprogramowanie do sklepu

Bez wątpienia jedną z najważniejszych rzeczy jest właśnie oprogramowanie do sklepu. Do wyboru masz oprogramowanie open source, które jest zupełnie darmowe. Możliwości takiego oprogramowania są naprawdę duże, jednak należy pamiętać, że głównie dzieje się to dzięki dużej liczbie modułów i wtyczek. Dlatego przygotuj się na dodatkowe koszty, jeśli będziesz chciał lepiej dopasować swój sklep do swoich potrzeb. W przypadku niektórych pluginów wystarczy, że zapłacisz jednorazową opłatę, ale istnieją również dodatki wymagające opłat abonamentowych przez cały czas, gdy chcesz z nich korzystać.


Jeżeli masz konkretne wymagania i chcesz zyskać przewagę nad konkurencją, to możesz skorzystać z indywidualnie napisanego oprogramowania. Choć wiąże się to ze sporymi kosztami, to jednak pozwoli Ci na maksymalne dopasowanie sklepu do Twoich oczekiwań. W niektórych przypadkach indywidualne oprogramowanie będzie jedynym rozwiązaniem. Często dotyczy to przemysłu, gdzie automatyzacja sprzedaży jest z reguły skomplikowanym procesem. Jeszcze innym rozwiązaniem funkcjonującym na rynku są sklepy w abonamencie. Płacimy wtedy za korzystanie z rozbudowanej platformy sklepowej - abonament roczny lub miesięczny. 

Gotowy szablon czy indywidualnie przygotowany projekt?

sklepy internetowe - projektowanie

Grafika to kolejna ważna kwestia, którą musisz wziąć pod uwagę w trakcie otwierania sklepu internetowego. W końcu ciekawy wygląd Twojej strony skutecznie zachęci klientów do dłuższego przeglądania, a także do dokonania zakupu. Masz do wyboru dwa rozwiązania — gotowy motyw (szablon graficzny) bądź indywidualny projekt. Druga opcja jest droższa i przygotowanie jej zajmuje więcej czasu, ale też pozwala na uzyskanie takiego wyglądu, który w pełni odda charakter sklepu i sprzedawanych produktów. Poza tym przy indywidualnie stworzonym motywie zyskasz pełne prawa autorskie do wyglądu twojego sklepu.


Decydując się na zakup szablonu graficznego obniżysz koszty realizacji. Wybierasz wtedy wygląd sklepu internetowego z dostępnych, gotowych już rozwiązań. Nie kupujesz przysłowiowego kota w worku, ponieważ wyboru szablonu dokonujesz na początku współpracy z agencją. Rozwiązanie szablonowe nie musi oznaczać tego, że twój sklep będzie wyglądał jak tysiące innych. Szablon graficzny może podlegać dostosowaniu do Twojej branży. To wszystko zależy od założeń realizacji przyjętych na etapie wyceny.


Zadbaj również o logo Twojej firmy — w końcu to jeden z najważniejszych symboli sklepu oraz marki, którą chcesz stworzyć. Jeżeli nie masz jeszcze logo, będzie to dodatkowym kosztem podczas realizacji sklepu internetowego. W naszej ofercie możesz wybrać spośród trzech wariantów cenowych za indywidualnie zaprojektowane logo, jak również kupić logo oparte o szablonowy projekt. Logo jest bardzo ważne! W końcu możesz umieścić je nie tylko na stronie www, ale też na etykietach produktów, wizytówkach itp.

Odpowiednia reklama

sklep internetowy o czym warto pamiętać

Stworzenie sklepu internetowego to zaledwie pierwszy krok na drodze ku Twojemu sukcesowi i rozpoznawalności w sieci. Musisz zrozumieć, że Internet może być doskonałą trampoliną, ale najpierw potrzebujesz pomocy, bo w innym wypadku klienci w ogóle nie będą wiedzieli o Twoim istnieniu. Dlatego już na samym początku działania sklepu zainwestuj w reklamę, a szczególnie w pozycjonowanie i Google Ads. Choć wiąże się to z kolejnymi kosztami, to jednak dzięki temu możesz sporo zyskać — ruch na stronie, zapytania ofertowe, a także zwiększenie zysków.


Szczególnie polecamy Ci skorzystanie z kampanii Google Ads, ponieważ w trakcie zakładania konta reklamowego otrzymasz kupon w wysokości 200 zł do wykorzystania na reklamę. Dalsze koszty są ustalane indywidualnie — w zależności od konkurencyjności wybranych fraz kluczowych. Jednak w ramach Google Ads, zapewniamy Ci pełną kontrolę nad miesięcznym budżetem kampanii.

Zgodność z prawem

Bardzo ważną kwestią, o której musisz pamiętać przed otwarciem sklepu, jest dopasowanie go do obowiązującego prawa. Szczególnie dotyczy to regulaminu, gdyż bez niego nie będziesz mógł skorzystać, chociażby z płatności online. Poza tym w regulaminie są zawarte wszystkie niezbędne informacje dotyczące np. kosztów dostawy, sposobów płatności oraz Twoich danych. Nie możesz też zapomnieć o RODO — nieprzestrzeganie zasad z tego zakresu wiąże się ze sporymi karami finansowymi. Istotne są również informacje o plikach cookies i polityce prywatności Twojego sklepu. Takimi kwestiami zajmują się specjaliści, czyli kancelarie prawne, dlatego przygotuj się na jednorazowy wydatek w wysokości min. 199 zł. Jednak jest on niezbędny do prowadzenia sklepu online. Wtedy sklep będzie działał zgodnie z obowiązującymi przepisami.


Twoim obowiązkiem jest również ochrona danych osobowych kupujących w Twoim sklepie, dlatego koniecznie wykup certyfikat SSL. Jego koszt to od 89 zł netto/rok do 299 zł netto/rok. Podajemy tutaj uśrednione i orientacyjne ceny, abyście wiedzieli, w jakich wartościach należy ten koszt rozpatrywać, chociaż warto pamiętać, że na rynku istnieją także droższe certyfikaty.

System magazynowy

Dysponujesz sporym asortymentem i korzystasz z systemu magazynowego? Zatem koniecznie sprawdź, czy można go zintegrować z oprogramowaniem Twojego sklepu internetowego. Dzięki temu zautomatyzujesz swoją pracę, bez konieczności kilkukrotnego wpisywania danych klientów. Poza tym zyskasz stały podgląd na liczbę produktów, znajdujących się w magazynie. W ten sposób możesz zyskać naprawdę wiele cennego czasu.

Integracja z kurierem

metody dostawy ecommerce

Kolejnym ułatwieniem jest połączenie systemu, jaki udostępni Ci firma kurierska lub Poczta Polska z oprogramowaniem sklepu. W tym przypadku, podobnie jak przy systemach magazynowych, zyskasz czas, ponieważ nie będziesz musiał ręcznie wpisywać wielu danych. Poza tym integracja z kurierem nie tylko może Ci ułatwić sam proces wysyłki, ale również wcześniejszy etap, czyli pakowanie. Dlatego przed otwarciem sklepu internetowego zastanów się, jak bardzo chcesz zautomatyzować wysyłkę oferowanych przez Ciebie produktów. Dzięki temu dowiesz się, jakie rozwiązania są dla Ciebie optymalne, a które opcje nie są ważne na początku działalności.

Płatność internetowa

e-shop płatność online

Każdy klient chce jak najszybciej otrzymać zamówiony produkt. Może mu to zapewnić szybki sposób płatności, dlatego koniecznie sprawdź, czy wybrane oprogramowanie umożliwia dodanie takiej opcji. Weź też pod uwagę fakt, iż takie udogodnienie wymaga podpisania przez Ciebie zupełnie nowej umowy, a samo korzystanie z płatności online wiąże się z prowizjami. Jednak obecnie wydaje się to niezbędnym rozwiązaniem, a jego brak może skutecznie zniechęcić klientów. Dlatego po prostu poświęć więcej czasu na wybór najkorzystniejszego systemu płatniczego — zwróć uwagę nie tylko na wysokość prowizji, ale też na dostępne opcje płatności.

Dopasowanie do rodzaju produktów

Pamiętaj, że Twój sklep online musi być dopasowany do asortymentu, który oferujesz. Szczególnie zwróć uwagę, jeżeli chcesz dać klientom szansę na dowolną konfigurację produktów. Wtedy konieczne jest wykorzystanie indywidualnego oprogramowania, co choć może być droższym rozwiązaniem od standardowego, to jednak zapewnia największy komfort w trakcie zakupów. Zauważ, iż taka opcja sprawdzi się nie tylko przy tradycyjnych towarach, ale również w przypadku elektronicznych produktów.

Funkcjonalne dodatki

Poza podstawowymi kwestiami zastanów się także nad tym, jak chcesz ułatwić klientom cały proces zakupowy. W tym przypadku bardzo ważny jest sprawny kontakt i szybka pomoc w razie jakichś pytań. Pamiętaj, że klient nie będzie zbyt długo czekał, dlatego coraz popularniejsze są czaty internetowe — w zależności od ich możliwości i funkcjonalności znajdziesz zarówno darmowe, jak i płatne rozwiązania. Oprócz tego istotna jest również integracja oprogramowania sklepu z systemem promocji i oceny oraz z aukcjami internetowymi. Możesz też skorzystać z innych opcji, jak chociażby z danych statystycznych, dzięki którym zawsze będziesz wiedzieć, ile osób odwiedza Twój sklep, a także jakie zakładki cieszą się największą popularnością.

Połączenie z social mediami

social media primeo

Media społecznościowe stały się integralną częścią e-commerce. Dlatego zadbaj o to, by dobrze funkcjonowało połączenie między Twoim sklepem, a poszczególnymi Social Mediami. Do wyboru masz standardowe linki wraz z ikonami — po ich kliknięciu klient może przenieść się na Facebook, Instagram, LinkedIn itp. Dostępne są również bardziej rozwinięte rozwiązania, które są płatne, ale też jeszcze bardziej zacieśniają połączenie między mediami społecznościowymi, a Twoim sklepem.

Udostępnij

Najlepsze historie

  • 5 gigantów Doliny Krzemowej. Zobacz więcej

    5 gigantów Doliny Krzemowej.

    11.11.2020

    Udaj się z nami w wirtualną podróż i dowiedz się, co najbardziej zaskoczyło nas w siedzibie Google, Apple, Facebook, Intel i Netflix!

    Ponieważ w obecnych czasach podróżowanie zostało mocno ograniczone, postanowiliśmy zabrać Was w wirtualną podróż po siedzibach słynnych firm z Doliny Krzemowej. Z artykułu dowiecie się też, co najbardziej nas zdziwiło, zaskoczyło i zachwyciło w odwiedzanych miejscach. Jesteście gotowi? Ruszajmy!

  • Jak wstawić standardową mapę Google na stronę www? Zobacz więcej

    Jak wstawić standardową mapę Google na stronę www?

    13.07.2020

    Mapy Google to jedna z najbardziej popularnych i rozpoznawalnych usług nie tylko w skali tej marki, ale generalnie pośród wszystkich dostępnych w przeglądarkach internetowych lub smartfonach.

  • Co warto wiedzieć, zanim zdecydujesz się na otworzenie sklepu internetowego? Zobacz więcej

    Co warto wiedzieć, zanim zdecydujesz się na otworzenie sklepu internetowego?

    16.04.2020

    Czy na pewno jesteś gotowy na założenie własnego sklepu internetowego? W końcu potrzeba do tego naprawdę sporo wiedzy i to nie tylko tej związanej ze sprzedawanymi produktami. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka porad na temat tego, co warto wiedzieć, zanim zdecydujesz się na otworzenie sklepu internetowego. Zatem przestań się obawiać, tylko rozpocznij swoją przygodę z e-commerce.

Dla wygody użytkownika oraz w celach statystycznych, strona wykorzystuje pliki cookie. Pozostając na niej, akceptujesz zasady polityki prywatności & cookies.