Najlepsze narzędzia do promocji firmy w Internecie
Jak dotrzeć do większej liczby odbiorców i wypromować swoją firmę w Internecie? Odpowiedź na to pytanie kryje się pod dwoma słowami — odpowiedni marketing. Zobacz, z jakich narzędzi Twoja firma może skorzystać, aby zwiększyć swoją rozpoznawalność.
Skutecznych narzędzi do promowania marki osobistej jest bardzo wiele. Na pewno o kliku z nich już słyszałeś lub jesteś w trakcie użytkowania. Z całą pewnością możemy powiedzieć, że reklama w sieci jest ważnym elementem funkcjonowania firmy. Wymagający klienci oraz większa konkurencja sprawiają, że bez względu na to, czy Twoja marka dopiero raczkuje, czy świadczy usługi od dłuższego czasu, powinna promować się w sieci.
Media społecznościowe
Promocja w social mediach stała się istotnym punktem prowadzenia firmy. Kluczowym elementem jest zachowanie odpowiedniej komunikacji z klientami. Dlatego na rynku pojawiło się dodatkowe zapotrzebowanie na narzędzia marketingowe, które usprawnią pracę nad prowadzeniem profili na mediach społecznościowych, takich jak: Instagram, Facebook, TikTok czy YouTube.
Jednym z głównych narzędzi do tworzenia content marketingu jest Canva. Znajdziesz tam wiele gotowych szablonów graficznych, zdjęć oraz filmów. Witryna zawiera bibliotekę, w której są udostępniane obrazy, grafiki i fonty. Szablony są wykonane w różnych stylach, więc bez problemu znajdziesz projekty dopasowane do Twojej marki osobistej. W planowaniu postów pomoże Social Champ. Witryna umożliwia zaplanowanie wpisów oraz sprawdzenie wyników udostępnionych postów.
Ciekawą formą reklamy są również podcasty. Wzbudzają nie tylko zaufanie, ale także uczą Twoich odbiorców. Pamiętaj, że dostarczanie użytkownikom wysokiej jakości contentu pozwoli nie tylko na lepsze poznanie marki, ale i korzystnie wpłynie na konwersje Twojej strony www czy mediów społecznościowych. Do montażu podcastu w formie wideo możesz użyć narzędzia HitFilmExpress, który posiada wiele gotowych efektów i jest wystarczająco prosty w obsłudze dla początkujących użytkowników.
W planowaniu promocji ważne jest poznanie potrzeb swojego klienta. Dlatego oprócz tworzenia grafik, istotnym elementem jest publikowanie treści np. na blogu. W celu sprawdzenia tematów, które interesują odbiorców, warto zajrzeć na stronę Answer the Public. Po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych narzędzie podpowie, jakie frazy są najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę internetową. Odpowiedzi na pytania użytkowników, możesz udostępnić w swoich artykułach, prezentacjach, jak również w postach. Odbiorcy na pewno docenią fachowe porady od eksperta.
Newsletter – marketing
Nie zapominajmy również o e-mail marketingu, czyli o komunikacji za pomocą poczty internetowej. Aby zaoszczędzić swój czas, możesz użyć narzędzia Freshmail. Program służy do budowania relacji z klientami za pomocą e-mail marketingu. Oprócz gotowych szablonów newsletterów, narządzie umożliwia tworzenie bazy adresowej oraz weryfikację statystyk.
Wysyłając newsletter należy pamiętać o tym, że e-mail powinien użytkownika zaciekawiać: uczyć, informować o nowych produktach, jak również pokazywać firmę od kuchni. Jeśli chcesz zachęcić odbiorcę do zapisania się do newslettera, możesz podarować mu kod rabatowy lub gratisy do zamówienia.
Pozycjonowanie (SE0) i Kampania Google Ads.
Bywa, że w działaniach marketingowych pomijamy podstawowe kwestie, a ciekawe strony www nie są widoczne dla wielu użytkowników. Korzystamy z social mediów czy newsletterów, piszemy artykuły na bloga, a przecież pozycja po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych w wyszukiwarkę, jest tak samo ważna.
Jednym z bardziej polecanych rozwiązań w uzyskaniu określonej pozycji jest SEO (search engine optimization). Aby uzyskać zadowalające wyniki trzeba zadbać o optymalizację strony www poprzez odpowiednią architekturę strony www, dobranie odpowiednich słów kluczowych, szybkie ładowanie, responsywność oraz dodanie właściwej treści na bloga. W pozycjonowaniu, na efekty trzeba pracować w dłuższej perspektywie czasowej.
Natomiast, jeśli chcesz osiągnąć lepszą widoczność adresu strony www w krótkim czasie, wystarczy skorzystać z płatnych kampanii Google Ads, gdzie płatność następuje dopiero wtedy, kiedy użytkownik wejdzie w link sponsorowany. W kampanii możesz ustawić limity oraz wyświetlać ją z wykorzystaniem reklam graficznych takich jak zdjęcia, filmy lub linki do produktów w sklepie internetowym. Aby dobrać skutecznie słowa kluczowe możesz skorzystać z Keyword Tool. Jest to darmowe narzędzie powiązane z Google Ads. Dzięki niemu dobierzesz odpowiednie słowa kluczowe do kampanii SEO I SEM.
Influencer marketing
W ostatnim czasie w mediach społecznościowych pojawia się wielu użytkowników, którzy wzbudzają duże zainteresowanie wśród swoich odbiorców. Są to tzw. influencerzy. Często są to osoby, które wystąpiły w programach tv lub wypromowały z sukcesem swój własny kanał w mediach społecznościowych. Warto skorzystać z tej możliwości i nawiązać z nimi współpracę. Takie osoby nie tylko wzbudzają zaufanie, ale również posiadają grupę odbiorców, którzy kierują się podobnymi zainteresowaniami lub wartościami. Przy wybieraniu influencera do współpracy, należy pamiętać o tym, aby jego odbiorcy utożsamiali się z tematyką Twojej marki osobistej, produktu czy usługi.
Podsumowanie
Internet posiada coraz więcej narzędzi do działań marketingowych. Jeśli chcemy rozwijać firmę w sieci, powinniśmy sięgać po nowoczesne rozwiązania. Dzięki odpowiednim narzędziom możemy pozyskać nowych klientów, zwiększyć swoje przychody oraz pozycję na rynku, a także po prostu ułatwić swoją pracę.
Pamiętajmy jednak o tym, żeby narzędzia wybierać w oparciu o indywidualne potrzeby firmy. Często zastanawiacie się, z ilu narzędzi korzystać? Czy powinienem mieć kanały we wszystkich social mediach? Oraz jak znaleźć na to wszystko czas? Otóż nie ma tu odpowiedzi wyrażonej w liczbach. Natomiast tak samo jak nie trzeba korzystać z wszystkich rozwiązań, tak korzystanie tylko z jednego również nie będzie dobrym pomysłem. Najlepiej znaleźć złoty środek, unikając przesady. Ważne jest to, żeby dobrane rozwiązania pomagały w osiągnięciu wymarzonego celu.
Jeżeli wy również macie sprawdzone narzędzia, z których korzystacie – podzielcie się nimi z nami. Napiszcie do nas wiadomość e-mail, a my dodamy informację o tym narzędziu do tego artykułu.
Najlepsze historie
-
Najlepsze narzędzia do promocji firmy w Internecie
15.09.2023Jak dotrzeć do większej liczby odbiorców i wypromować swoją firmę w Internecie? Odpowiedź na to pytanie kryje się pod dwoma słowami — odpowiedni marketing. Zobacz, z jakich narzędzi Twoja firma może skorzystać, aby zwiększyć swoją rozpoznawalność.
Skutecznych narzędzi do promowania marki osobistej jest bardzo wiele. Na pewno o kliku z nich już słyszałeś lub jesteś w trakcie użytkowania. Z całą pewnością możemy powiedzieć, że reklama w sieci jest ważnym elementem funkcjonowania firmy. Wymagający klienci oraz większa konkurencja sprawiają, że bez względu na to, czy Twoja marka dopiero raczkuje, czy świadczy usługi od dłuższego czasu, powinna promować się w sieci.
-
Jak zoptymalizować stronę internetową pod konkretne wskaźniki Core Web Vitals? Praktyczny poradnik
12.05.2021Google wciąż zmienia swoje algorytmy, ostatnio skupiając się na aspekcie związanym z user experience, czyli doświadczeniami użytkowników stron internetowych. Już w połowie 2021 roku rozpocznie się jedna z największych aktualizacji algorytmu ostatnich lat, wprowadzająca wskaźniki Core Web Vitals, dokładnie oceniające zadowolenie i komfort odbiorców konkretnych witryn. Więcej o tym, czym są Core Web Vitals pisaliśmy TUTAJ. Zmiana ta z pewnością pokazuje nam, w jakim kierunku zmierzają kolejne kroki Google i jak istotne będzie skupienie się na użytkowniku i zapewnieniu mu pełnego komfortu użytkowania serwisów. Jak zoptymalizować stronę internetową pod wskaźniki Core Web Vitals? Co zrobić, aby już teraz przygotować witrynę do zbliżającej się aktualizacji? Podpowiadamy kilka sprawdzonych sposobów.
-
Core Web Vitals, czyli podstawowe wskaźniki internetowe – czym są oraz jak i gdzie je mierzyć?
11.05.2021Na przestrzeni kolejnych lat sposób korzystania z Internetu znacząco się zmienił. Inaczej eksplorujemy poszczególne witryny, przykładamy większą uwagę do ich zawartości. Coraz większe znaczenie ma dla nas również to, jak na danej stronie internetowej udaje nam się poruszać i znaleźć interesującą nas zawartość. To doświadczenie użytkownika, czyli user experience (UX) ma tutaj ogromne znaczenie dla tego, jak odbieramy i oceniamy daną witrynę. To znaczenie dostrzegł też Google, który od jakiegoś czasu systematycznie wdraża inicjatywę pod nazwą Page Experience, czyli zbioru danych, które oceniają jakość stron pod kątem bezpieczeństwa oraz właśnie oczekiwań i doświadczeń użytkowników.