Autor: Patrycja Przelicka, graphic designer

W 2019 roku zauważymy uznanie dla odważnych i ostrych kolorów, opowiadanie historii oraz eksperymentowanie. Nowe, interesujące wariacje, zabawa ze znanymi stylami oraz rozważne używanie kolorów sprawią, że rok 2019 będzie elektryzujący w projektowaniu logo!

Sprawdźcie 9 trendów na 2019 rok!

01 / Tekst w boxie

tekst w boxie

Podstawową zasadą w projektowaniu logo jest jego czytelność. Umieszczenie tekstu w boxie jest konsekwentnym rezultatem tej zasady. Nazwa firmy jest pisana drukowanym, prostym fontem i „zapakowana” w prostokąt. To bardzo prosty sposób projektowania i uniwersalny do użytkowania na wszystkich platformach.

02 / Geometria New Age

geometria

Geometryczny styl może wydawać się matematyczny i zimny w obyciu, jednak projektanci obalają ten mit, celowo łącząc swoje kreacje z żywymi kolorami i bardziej przyjaznymi dla oka kompozycjami. Odpowiednio dobrany kolor i manipulacja różnej grubości liniami godzi chłód współczesnych marek z pragnieniem poczucia indywidualności.

03 / Złudzenie optyczne

iluzja

Logo, które „oszukuje oko”. Dokładnie tego dotyczy ten trend:

  • złudzenie optyczne
  • wyrazistość
  • sztuka perspektywy
  • zniekształcenia, defragmentacja.


Zabawa z perspektywą jest świetnym rozwiązaniem aby zaburzyć to co jest dopuszczalne w projektowaniu logo. Tworzy iluzje trójwymiarowości obiektu i gra z głębią.

04 / Znaczące kolory

kolor znaczący

Opowiadanie historii kolorem jest pomysłową metodą, aby pomóc kształtować markom autentyczne relacje z klientem. Nie trzeba być ekspertem z teorii kolorów aby wiedzieć, że np. kolor czerwony przywołuje pasję, wigor i pożądanie. Ten trend może wydawać się problematyczny, jednakże kolor silnie oddaje identyfikację marki.

Zalety tego trendu:

  • bardziej efektowna komunikacja
  • znaczenie koloru w 2019 jest najważniejsze
  • umieszczanie koloru nie pozostawione przypadkowi, ostrożne decyzje.

05 / Przestrzeń negatywna

negatyw

Negatywna przestrzeń jest interesującym trendem projektowym, który projektanci wykorzystają w 2019 do granic możliwości. Te projekty są tworzone najlepiej przez tych, którzy wierzą w rezygnację ze wszystkiego, dopóki nie zostanie osiągnięty moment, w którym projekt staje się przełomowy. Logo tworzone tą metodą wykorzystuje negatywną przestrzeń w zręczny sposób i podnosi poprzeczkę w projektowaniu.

06 / Minimalizm

minimalizm

Wśród najbardziej znanych trendów w projektowaniu ten jest chyba najważniejszy: minimalizm. W tym momencie rozsądne jest pytanie, czy minimalizm jest trendem czy koniecznością? Projektanci nadal opanowują sztukę „rozbierania” projektów do podstaw, rozwijają ten trend, zawężając go do abstrakcyjnych koncepcji. Ta zmiana zwiększa efekt minimalistycznych projektów logo i ich efektywność.

07 / Klasyczny design

vintage

Praktyka tworzenia logo, które będzie służyć jako ponadczasowy element historii marki, nie jest niczym nowym dla projektantów. W rzeczywistości jest to prośba, którą często słyszą w rozmowach ze swoimi klientami, a jej popularność wzrośnie w tym roku. W 2019 roku zobaczymy marki podejmujące decyzje, które przysłużą się ich autentyczności, z nadzieją, że identyfikacja wytrzyma próbę czasu. Dążenie do wiarygodności oznacza, że marki naciskają na klasyczne projekty, które wydają się nieść imponujący przekaz, mimo że są nowe na rynku. Logotypy, które zawierają klasyczne tekstury, rzemieślnicze akcenty, precyzyjną pracę linii, a nawet specjalny herb będą w centrum zainteresowania.

08 / Nakładające się elementy

nakładanie

W tym roku zobaczymy, że więcej twórców przyswoi trend nakładających się elementów, w którym projektanci wykorzystują krycie i stymulują kształty do tworzenia atrakcyjnych wizualnie znaków i innych elementów. Styl ten będzie również wynikał z innych trendów na tegorocznej liście. Można się spodziewać nakładających się projektów wykorzystujących geometrię, znaczący kolor i negatywną przestrzeń.

09 / Gradienty

gradient

2 lata temu kiedy Instagram zmienił swoje logo na old-schoolowy gradient nikt nie spodziewał się, że okaże się prawdziwym trendsetterem, ponieważ od tego czasu sieć została zalana gradientami. Teraz wszyscy je kochają. Gradienty okazały się stałym trendem graficznym w ciągu ostatnich kilku lat. Nic dziwnego, że przeszły również do projektowania logo.