Zainfekowana strona www? Czyli jak zapobiegamy kradzieży danych.
Zawirusowana strona www to koszmar niejednego właściciela witryny. Z roku na rok szkodliwe oprogramowanie staje się coraz bardziej zaawansowane. Wirusy nie tylko mogą uszkodzić stronę www, ale także przejąć dostęp do poufnych danych bez wiedzy użytkownika. Aby uchronić się przed potencjalnym zagrożeniem cyberbezpieczeństwa stron i sklepów naszych klientów, stosujemy odpowiednie środki blokujące szkodliwe ataki.
Jak rozpoznać i usunąć złośliwe oprogramowanie?
W ostatnim czasie dla jednego z naszych klientów usunęliśmy złośliwe oprogramowanie ze strony www. O tym, że strona internetowa została zawirusowana, wiedzieliśmy już po przejrzeniu kodu źródłowego. Aby upewnić się w rozpoznaniu przyczyny, dodatkowo użyliśmy jednego z narzędzi skanujących strony www pod kątem wirusów. Witryna klienta została zainfekowana przez złośliwy kod, który powodował przekierowania z linków strony internetowej na zewnętrzne serwisy. Powodem zawirusowania były stare wersje wtyczek zawierające luki w zabezpieczeniach i brak regularnych aktualizacji silnika strony.
Aby usunąć złośliwe oprogramowanie ze strony www, wykonaliśmy następujące czynności, takie jak:
- utworzenie kopii zapasowej danych na wypadek ich ewentualnej utraty lub niepożądanej modyfikacji,
- przeanalizowanie bazy danych serwisu pod kątem występowania złośliwego kodu,
- kompleksową weryfikację funkcjonalności strony i poprawności wyświetlania,
- zmianę danych dostępowych do bazy danych,
- wdrożyliśmy dodatkowe metody zabezpieczeń takie jak: certyfikat SSL, uwierzytelnianie dwuskładnikowe, generowanie silnych haseł, niestandardowe adres formularzy logowania, bieżące aktualizacje oprogramowania i modułów dodatkowych, reguły blokowania adresów IP wykazujących nadmierny ruch.
Liczba złośliwych ataków na strony www z roku na rok rośnie. Dlatego, jeśli podejrzewasz, że Twoja witryna internetowa została zainfekowana, skontaktuj się z nami.
Najlepsze historie
-
Najlepsze narzędzia do promocji firmy w Internecie
15.09.2023Jak dotrzeć do większej liczby odbiorców i wypromować swoją firmę w Internecie? Odpowiedź na to pytanie kryje się pod dwoma słowami — odpowiedni marketing. Zobacz, z jakich narzędzi Twoja firma może skorzystać, aby zwiększyć swoją rozpoznawalność.
Skutecznych narzędzi do promowania marki osobistej jest bardzo wiele. Na pewno o kliku z nich już słyszałeś lub jesteś w trakcie użytkowania. Z całą pewnością możemy powiedzieć, że reklama w sieci jest ważnym elementem funkcjonowania firmy. Wymagający klienci oraz większa konkurencja sprawiają, że bez względu na to, czy Twoja marka dopiero raczkuje, czy świadczy usługi od dłuższego czasu, powinna promować się w sieci.
-
Jak zoptymalizować stronę internetową pod konkretne wskaźniki Core Web Vitals? Praktyczny poradnik
12.05.2021Google wciąż zmienia swoje algorytmy, ostatnio skupiając się na aspekcie związanym z user experience, czyli doświadczeniami użytkowników stron internetowych. Już w połowie 2021 roku rozpocznie się jedna z największych aktualizacji algorytmu ostatnich lat, wprowadzająca wskaźniki Core Web Vitals, dokładnie oceniające zadowolenie i komfort odbiorców konkretnych witryn. Więcej o tym, czym są Core Web Vitals pisaliśmy TUTAJ. Zmiana ta z pewnością pokazuje nam, w jakim kierunku zmierzają kolejne kroki Google i jak istotne będzie skupienie się na użytkowniku i zapewnieniu mu pełnego komfortu użytkowania serwisów. Jak zoptymalizować stronę internetową pod wskaźniki Core Web Vitals? Co zrobić, aby już teraz przygotować witrynę do zbliżającej się aktualizacji? Podpowiadamy kilka sprawdzonych sposobów.
-
Core Web Vitals, czyli podstawowe wskaźniki internetowe – czym są oraz jak i gdzie je mierzyć?
11.05.2021Na przestrzeni kolejnych lat sposób korzystania z Internetu znacząco się zmienił. Inaczej eksplorujemy poszczególne witryny, przykładamy większą uwagę do ich zawartości. Coraz większe znaczenie ma dla nas również to, jak na danej stronie internetowej udaje nam się poruszać i znaleźć interesującą nas zawartość. To doświadczenie użytkownika, czyli user experience (UX) ma tutaj ogromne znaczenie dla tego, jak odbieramy i oceniamy daną witrynę. To znaczenie dostrzegł też Google, który od jakiegoś czasu systematycznie wdraża inicjatywę pod nazwą Page Experience, czyli zbioru danych, które oceniają jakość stron pod kątem bezpieczeństwa oraz właśnie oczekiwań i doświadczeń użytkowników.